top of page
White Fabric

Oppilassäännöt 2024-2025

Päivitetty 15.7.2024

1. Ilmoittautuminen


Ilmoittautuminen tehdään ensisijaisesti oppilasrekisterijärjestelmä Hobiverin kautta. Oppilaat otetaan ryhmiin ilmoittautumisjärjestyksessä. Alle 18-vuotiaan ilmoittautumislomakkeen täyttää huoltaja.

 

Ilmoittautuminen lukuvuoden tunneille:

Lukuvuosi koostuu syys- ja kevätlukukausista. Ilmoittautuminen on sitova ilmoittautumisen jälkeen, mutta tarvittaessa ryhmää/tuntia voi vaihtaa.

 

Uusille oppilaille ensimmäinen tunti on kokeilukerta. Ilmoittautuminen voidaan peruttaa kokeilukerran jälkeen ilman kuluja. Jos kokeilukerran jälkeen ei jatka ryhmässä, tulee tästä ilmoittaa sähköpostitse mahdollisimman nopeasti, jotta paikka voidaan antaa seuraavalle jonossa. 

 

Ilmoittautuminen erikoiskoulutukseen:

Erikoiskoulutukseen ilmoittautuminen on sitova koko kauden ajaksi. Ilmoittautuminen voidaan perua vain erittäin painavasta syystä, esimerkiksi lääkärintodistuksella.

 

Ilmoittautuminen kursseille:

Lyhytkursseille ilmoittautuminen tulee tehdä ko. kurssin ohjeiden mukaisesti mainittuun päivään mennessä. Nämä kurssit maksetaan joko heti tai vaihtoehtoisesti laskulla, kun ilmoittautumisaika on ohi. Kurssi-ilmoittautumiset ovat sitovia. 

 


2. Ilmoittautumisen peruutus


Jos oppilas ei osallistu kevätlukukaudelle, asiasta tulee ilmoittaa sähköpostitse tai kirjeenä viimeistään 26.11.2024. Jos oppilaspaikka perutaan tämän jälkeen, veloitamme 50€ peruutusmaksuna kuluihin. Jos oppilas on ilmoittautunut syyslukukauden alkuun, on tällöinkin oppilaspaikka peruttava kirjallisesti (sähköposti tai kirje) viimeistään viikkoa ennen tuntien alkua tai uusien oppilaiden osalta heti kokeilukerran jälkeen. Peruuttamattomasta oppilaspaikasta veloitetaan 50 € sekä ne tunnit, jotka ennen peruutusta on pidetty.


Erillisten kurssien ilmoittautuminen tulee perua viimeistään, kun ko. kurssin ilmoittautumisaika päättyy. Tällöin palautetaan jo maksettu kurssimaksu vähennettynä 25 € hallinnollisilla kuluilla. Jos kurssipaikka perutaan myöhemmin, ei jo maksettuja kurssimaksuja palauteta.

 

 

 


3. Maksut


Kurssimaksut maksetaan viimeistään eräpäivänä. Otamme myös vastaan liikuntaseteleitä. Liikunta- ja urheilusetelit ovat henkilökohtaisia, niillä voi maksaa ainoastaan liikuntasetelien saajan omat tunnit.


Maksukäytäntönä on lukukausimaksu.  Syys- ja kevätlukukauden maksun voi maksaa 1-4 erässä (tämä valitaan ilmoittautumisen yhteydessä). Muista tutustua myös hinnastoomme.

 

Erikoiskoulutusryhmien maksut laskutetaan kuukausittain. Kuukausimaksuja on lukuvuoden aikana 11 kpl elokuusta 2024 kesäkuuhun 2025. 

 

Opetuksen järjestää Oulu Dance Academyn tanssin tuki ry. Kaikki ilmoittautuneet oppilaat liittyvät yhdistykseen ja yhdistyksen jäsenmaksu laskutetaan kalenterivuosittain. Jäsenmaksun suuruus on 10 €/kalenterivuosi. Syksyllä aloittavien uusien oppilaiden jäsenmaksu on 5 € kuluvalta vuodelta. 

 

Kesken lukukauden lopettaneiden oppilaiden lukukausimaksuja ei palauteta. Palauttaminen on mahdollista vain erittäin painavasta syystä, esimerkiksi lääkärintodistuksella. Lopettamisesta on tehtävä kirjallinen ilmoitus toimistoon välittömästi.


Lasku lähetetään ilmoittautumisen yhteydessä annettuun sähköpostiosoitteeseen. Erikseen sovittaessa, lasku voidaan toimittaa myös paperiversiona. Tällöin laskuun lisätään 10 € käsittelykulut. Muistathan pitää yhteystietosi ajan tasalla. Osoite- yms. tietojen muuttuessa, ilmoita siitä mahdollisimman nopeasti s-postitse toimistoon. Oulu Dance Academy ei ole vastuussa väärin ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen lähetetyistä laskuista tai roskapostiin ohjautuneista sähk

 

 


4. Poissaolot


Oppilaan omista syistä johtuvia poissaoloja voi korvata joko oman tai vastaavan tason tunneilla saman lukukauden aikana, jos poissaolosta on ilmoitettu viimeistään edellispäivänä klo 15 mennessä.

Poissaoloja ei hyvitetä rahassa. Pitkäaikaisen sairauspoissaolon takia voidaan maksumuutoksista sopia erikseen siitä päivästä lukien, kun toimistoon on otettu yhteyttä. Poissaoloista ja korvaustunneille tulosta tulee ilmoittaa whatsapp- tai tekstiviestinä numeroon 045 6709 311.

 

Mikäli tunti perutaan opettajasta johtuvista syistä, menetetyt tunnit pidetään erikseen sovittuna ajankohtana, jos kauden minimituntimäärä ei muutoin tule täyteen. Jos yksittäiselle tunnille ei tule oppilaita kolmea enempää, opettajalla on oikeus perua kyseinen tunti.

 

 


5. Vastuu


Emme vastaa unohdetuista tai kadonneista tavaroista. Toimipaikassa on löytötavarapiste. Tuntiperuutuksen sattuessa emme vastaa turhasta tunnille tulosta, jos paikkaansa pitäviä puhelinnumeroita ei ole jätetty toimistolle. Pidätämme oikeuden tunti- ja opettajamuutoksiin.

 

 


6. Lukukausimaksu sisältää


Lukukausittain maksettavaan maksuun sisältyy henkilöstökulut, tilojen vuokrat ja käyttökustannukset, musiikin käyttökustannukset sekä muut kulut. Lisäksi oppilailla on käytössä laaja pukuvarasto ja välineistö, alan kirjallisuutta ja musiikkia sekä muita tallenteita. Lukuvuoden aikana järjestettävä oppilasnäytös ja sen harjoitukset sisältyvät lukuvuoden tunteihin. Lukuvuoden aikana järjestetään 32 oppituntia/taiteen perusopetus (baletti) ja 28 oppituntia/muut lajit (syys- ja kevätkaudet poikkeavat toisistaan). Koulu pidättää oikeuden päättää tuntien toteutustavasta (esim. siirtyminen etäopetukseen) tilanteen ja viranomaisohjeiden mukaisesti. Lisäksi ODA:n oppilailla on kiintiöpaikat kaikkiin Oulu Dance Academyn järjestämiin kursseihin ja tapahtumiin.

 

 


7. Tiedottaminen


Pyrimme tiedottamaan mahdollisimman paljon sähköisesti, joten toivomme jokaisen ilmoittavan käytössä olevan sähköpostiosoitteen ja puhelinnumeron Whatsapp-viestejä varten. 

 

 

8. Ryhmäpuvut

 

Kaikilla balettiryhmillä (pois lukien aikuisten balettiryhmät) on ryhmäpuku. Kaikki oppilaat sitoutuvat ilmoittautuessaan hankkimaan oman ryhmänsä ryhmäpuvun. Lisätietoa ryhmäpuvuista sekä muusta tuntivarustuksesta löydät nettisivuiltamme ryhmäpuvut-osiosta.

bottom of page